tisdag 12 maj 2009

JEANS ARE FOR MY ASSISTANSTS


Bild: Carine Roitfeld

Jonny Johansson: You might look very sexy in a pair of jeans.
Carine Roitfeld: Well, jeans suit me very well but it's not for me anymore. It's horrible to say but it has someting to do with age. I have good legs, so I prefer my skirt lenghts and my high heels. It's like my uniform. I never wear jeans. Jeans are for my assistants.

I Acne Paper s/s 2009 finns en intressant konversation mellan Carine Roitfeld, Jonny Johansson och Thomas Persson. Läs hela intervjun här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kaxigt! Lite som Jens Lapidus sköna kommentar om varför han av princip inte köar till krogen längre: "Det kanske har med ålder att göra, men jag tycker faktiskt inte att det anstår en man i min ålder."

Coolt, Sverige behöver lite mer attityd, tycker jag!

Frida sa...

Eller som min fd pojkväns 60-åriga pappa sa när det var rött vid övergångsställen: "-här kan jag inte stå och slösa bort min ungdom!" ..och så gick han.