torsdag 18 december 2008

ÄRTIG



Dessa skor från Acne är väldigt höga men framför allt väldigt smala. När jag provade de i affären var jag naturligtvis optimistisk och tänkte att de här kan nog bli riktigt sköna (eh..) om jag bara får gå in dem lite. Tror ni jag har gjort det eller? Nu har dem stått i min hall i ett halvår och är lika förbannat smala. Höjden på klacken kan jag hantera men att min lilltå (har kommit fram till att det är den som är boven i dramat) pressas ihop till en liten ärta har jag däremot svårare för. Det är med andra ord inga skor man sätter på sig när man vet att man ska gå längre än 10 meter... och det gör man ju oftast.

Nu har jag dock bestämt mig för att ta tjuren vid hornen. Sitter i skrivande stund med plaskvåta strumpor (det ska tydligen effektivisera "uttöjningen" säger dem som vet) i de jäkla skorna och mina stackars lilltår har jag inte mycket känsel kvar i. Inget att göra något åt. Skorna ska vara gångbara (min optimism har gått över i realism) lagom till juldan för då ska de banne mig på!

1 kommentar:

Eva sa...

Vill man vara fin får man lida pin...